Τα 4 πιο συχνά λάθη των εταιρειών όσον αφορά το email marketing

separator

Η προώθηση των προϊόντων ή της υπηρεσίας σας, όποιο κανάλι κι αν επιλέξετε,  αδιαπραγμάτευτα θέλει κόπο και τρόπο. Όμως όσο πιο σωστός είναι ο τρόπος με τον οποίο προωθείτε τα προϊόντα σας τόσο, σε βάθος χρόνου, μειώνεται και ο κόπος που χρειάζεται, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η αποδοτικότητα του. Ενα απο τα παλαιότερα και πιο αποδοτικά κανάλια προώθησης στο διαδίκτυο είναι το email marketing. Το email marketing ειναι η αποστολή ενός εμπορικού μηνύματος σε μια ομάδα ανθρώπων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.  Το email marketing λόγω του μέσου που χρησιμοποιεί, φαίνεται στους περισσότερους χρήστες εύκολο αλλά είναι το ίδιο εύκολο να γίνουν κρίσιμα λάθη που θα επηρεάσουν την αποδοτικότητα της καμπάνιας σας. Παρακάτω θα δείτε τα 4 πιο συχνά λάθη των εταιρειών όσον αφορά το email marketing

1. Μη υγιή λίστα με email

Το πιο σημαντικό και συχνό λάθος που κάνουν οι εταιρείες σε σχέση με το email marketing, Είναι ότι δεν κατανοούν απόλυτα τους κανόνες του. Και εξηγούμαι. Το email marketing βασίζεται στον πυρήνα του σε μια permission based τακτική, δηλαδή στην συγκατάθεση των χρηστών, και κατ’ επέκταση η επιτυχία της εκάστοτε email marketing καμπάνια σας, εξαρτάτε κατά πολύ από την άδεια την οποία σας έχει δώσει ο χρήστης, για να επικοινωνήσετε μαζί του. Αυτό σημαίνει ότι μια λίστα με emails που είναι “αγορασμένη” ή που βασίζεται σε παλιές σας επαφές ή  σε mails που συλλέξατε απο το internet δεν μπορεί να θεωρηθεί υγιής και φυσικά τα newsletter που στέλνετε δεν μπορούν να θεωρηθούν email marketing. Με τέτοιες πρακτικές το μόνο που καταφέρνετε είναι να ρισκάρετε να χαρακτηρίσουν οι χρήστες που δεν σας έδωσαν τη συγκατάθεσή τους, ως spam τα emails σας.

Το λάθος αυτό είναι τόσο συχνό και διαδεδομένο, που το έχουμε συναντήσει ακόμη και σε εταιρείες που ασχολούνται και πουλούν υπηρεσίες email marketing. Σκεφτείτε ότι αφορμή για να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο ήταν ένα newsletter που ήρθε στο info@ webhippies.gr, από ανταγωνιστική μας εταιρεία. Όπως καταλαβαίνεται η συγκεκριμένη εταιρεία προφανώς αγόρασε μια λίστα με emails, στην οποία υπήρχε και το δικό μας και ουσιαστικά το μόνο που κέρδισε είναι να δημιουργεί newsletter και να το προωθεί στους ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ της, καθώς το συγκεκριμένο mail μας προσκαλούσε να εμπιστευτούμε την συγκεκριμένη εταιρεία για να αναλάβει μεταξύ άλλων και την email καμπάνια μας! Ευχαριστούμε αλλά…δεν θα πάρουμε!

Μη υγιή λίστα επίσης στο email marketing θεωρείται η λίστα η οποία είναι “γερασμένη”. Υπάρχουν πολλές εταιρείες και ηλεκτρονικά καταστήματα εκεί έξω που βάζουν μια φόρμα εγγραφής για το newsletter, στο site τους ώστε να αρχίσουν να μαζεύουν emails, αλλά ουσιαστικά δεν είναι έτοιμοι ακόμη να χρησιμοποιήσουν το email marketing και δεν στέλνουν ποτέ newsletter στους εγγεγραμένους τους χρήστες. Όταν μετά απο 8-10 μήνες αποφασίσουν να στείλουν το πρώτο τους ενημερωτικό newsletter με προιόντα και προσφορές, ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών δεν θυμάτε ότι είχε κάνει εγγραφή στο συγκεκριμένο site ή eshop και φυσικά όλοι αυτοί οι χρήστες καταλήγουν να χαρακτηρίζουν ως spam τα email σας ή στην καλυπτερη περίπτωση κάνουν unsubscribe.

2. Διαχωρισμός (segmentation) κοινού

Ένα ακόμη πολύ κοινό λάθος στο email marketing, είναι πως οι περισσότερες εταιρείες δεν κάνουν διαχωρισμό της λίστας τους σε μικρότερες “ομάδες”  με αποτέλεσμα να μην στέλνουν στοχευμένα μηνύματα στο κοινό τους. Ουσιαστικά λοιπόν δημιουργούν μια τεράστια λίστα με εγγεγραμμένους χρήστες, και κατόπιν φτιάχνουν ένα γενικού περιεχομένου mail και το στέλνουν ταυτόχρονα σε όλη την λίστα τους, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών να λαμβάνει πληροφορίες, οι οποίες δεν τους ενδιαφέρουν. Σκεφτείτε για παράδειγμα να είστε πελάτης ενός  pet e-shop  από το οποίο αγοράζετε τροφή για την γάτα σας και η πλειοψηφία των newsletters, τα οποία λαμβάνετε απο την μέρα που γίνατε πελάτες, έχουν πάντοτε προσφορές για σκυλοτροφές και ψάρια. Πόσες πιθανότητες έχετε να αγοράσετε ενυδρείο για την γάτα σας; Επιτρέψτε μου να απαντήσω εγώ… (Ελπίζω) καμιά! Εάν το συγκεκριμένο pet eshop λοιπόν, είχε χωρίσει την λίστα του σε 2-3 κατηγορίες ανάλογα με το κατοικίδιο των χρηστών, θα δημιουργούσε πιο στοχευμένο περιεχόμενο και θα είχε σίγουρα περισσότερες πωλήσεις.

3. Testing

Το συγκεκριμένο λάθος το έχετε κάνει ή το έχετε παρατηρήσει σίγουρα και εσείς, και αφορά τον ελλιπή έλεγχο. Πολλές εταιρείες βιάζονται να πατήσουν send, και στέλνουν το newsletter τους πριν ελέγξουν την ορθογραφία τους, πριν τσεκάρουν να δουν αν λειτουργούν και αν είναι σωστά όλα τα links που έχουν συμπεριλάβει και τέλος πριν τεστάρουν εάν το newsletter τους εμφανίζεται σωστά σε όλους τους browsers και σε κινητές συσκευές. Το αποτέλεσμα φυσικά είναι οι δυνητικοί σας πελάτες να λαμβάνουν ένα “πρόχειρο” mail που σε βάθος χρόνου δεν δίνει καθόλου επαγγελματική εικόνα για την εταιρεία σας.

4. A/B Testing

Το τελευταίο πιο συχνό λάθος που κάνουν οι εταιρείες όσον αφορά το email marketing είναι ότι δεν χρησιμοποιούν την μέθοδο του A/B testing. To A/B testing με απλά λόγια είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται στο email marketing και μας επιτρέπει να τεστάρουμε διαφορετικές εκδοχές της ίδιας καμπάνιας και να συγκρίνουμε τα αποτελέσματα της. Οι περισσότερες εταιρείες όμως παραλείπουν αυτό το βήμα με αποτέλεσμα να μην έχουν ουσιαστικά συγκρίσιμα στατιστικά, ώστε να δουν ποια εκδοχή της καμπάνιας τους, είχε την καλύτερη επίδραση στο κοινό τους ή ποια εκδοχή τους έφερε το μεγαλύτερο κέρδος.

Ενώ λοιπόν ολοένα και περισσότερες εταιρείες, επιλέγουν να επενδύσουν στο email marketing και καθημερινά αποστέλλονται χιλιάδες newsletters απο Ελληνικές εταιρείες σε δυνητικούς πελάτες, εντούτοις επειδή ακριβώς αυτές οι εταιρείες δεν αξιοποιούν σωστά το “μέσο” δεν έχουν και τα θεαματικά αποτελέσματα που θα μπορούσαν!

Εάν έχετε εταιρεία ή ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλετε να αναλάβουμε εμείς την email marketing καμπάνια σας, τότε επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα.